رنگ آمیزی سوله - اسکلت، سقف، دیوار و درب

رنگ آمیزی سوله یکی از معیارهای مهم در ساخت و تجهیز سوله می باشد، که به اندازه مقاومت و استحکام ساخت سوله اهمیت دارد. طراحان سازه های فلزی می توانند رنگ کردن سوله را به بهترین نحو ممکن انتخاب و رنگ آمیزی کنند، چرا که نقاشی سوله اعم از رنگ سقف سوله، رنگ کف سوله و حتی رنگ درب های سوله از پارامترهای مهم در زیبایی سوله محسوب می شود. رنگ آمیزی سوله باید به گونه ای باشد که پس از سال ها استفاده در مقابل تغییرات جوی و آب و هوایی بدون آسیب دیدگی و بدون خوردگی سالم باقی بماند.

رنگ آمیزی سوله

فولاد متریال اصلی در ساخت سوله می باشد که اگر در معرض شرایط جوی نامناسب قرار گیرد، مستعد زنگ زدگی و خوردگی می ­باشد. زنگ زدگی فولاد معمولا در سال های ابتدایی از سال­ های بعد بیشتر است و با افزایش میزان آلودگی و رطوبت هوا افزایش می­ یابد.

بحث رنگ آمیزی سوله با قیمت ارزان و در سریعترین زمان ممکن مربوط به رنگ سقف سوله، رنگ کف سوله و رنگ درب های سوله می شود، که با توجه به مواد به کار رفته در متریال های سقف، کف و درب سوله نوع رنگ و روش رنگ آمیزی در این قسمت ها با هم متفاوت بوده و رنگ های مخصوصی را منطبق با استانداردهای رنگ آمیزی طلب می کند.

رنگ آمیزی سوله

گروه صنعتی سپهر سوله با داشتن تهویه مناسب با استفاده از رنگ ­های مرغوب و استاندارد و دستگاه­ های رنگ کاری اتوماتیک، تمامی سطوح اسکلت سازه را با دقت بالا و ضخامت رنگ استاندارد و میزان میکرون مورد تایید کنترل کیفیت، رنگ آمیزی می­ کند. پس از خشک شدن رنگ، اسکلت آماده بارگیری و به محل احداث حمل و در آنجا نصب می گردد.

آماده سازی سطح برای رنگ آمیزی

برای رنگ آمیزی سطوح سوله ابتدا باید سطح زیر کار قبل از رنگ آمیزی از هر گونه آلودگی و ناپاکی تمیز شوند. رنگ های سوله دارای پرایمر بوده و نیازی به آستر نیست. استانداردهای متعددی از جمله تمیز کردن انفجار، تمیز کردن شعله، تمیز کردن بلاست، تمیزکاری با شعله مرطوب، تمیز کننده فلزات تجاری و اسید با ابزار دستی و برقی برای تمیز کردن سطوح قبل از رنگ آمیزی وجود دارد.

سطح فلز با یک سیستم رنگ پوشانده شده است که قادر به جلوگیری یا تضعیف خوردگی سطح فلز می ­شود. طول عمر هر سیستم رنگ تابعی از آماده سازی سطح است و ممکن است با روش­های مختلف بسته به وضعیت / مکان­ها انجام شود.

رنگ آمیزی دیوار سوله

اگر جنس رویه دیوارها از سیمان، سیمان سفید و یا آجر باشد، می توان از انواع رنگ ها همانند رنگ های روغنی، پلاستیک، آکرولیک و ... استفاده کرد. یکی از بهترین رنگ ها برای رنگ آمیزی دیوارها رنگ کنیتکس می باشد و دلیل استفاده اصلی از آن سرسختی و مقاومت این رنگ می باشد.

برای رنگ آمیزی مکان های صنعتی بهترین رنگ ها، رنگ های رزین اپوکسی، رزین آلکید هوا خشک و پلی یورتان می باشند. برای کف سازه ها به توجه به کاربرد سازه ها می توان از کفپوش های اپوکسی و یا پلی یورتان استفاده کرد.

از مزایای کاربرد اپوکسی در سازه ها می توان به موارد زیر اشاره کرد: مقاوم در برابر ضربه، مقاوم در برابر لیز خوردن، مقاوم در برابر آتش، مقاوم در برابر آب و رطوبت.

رنگ آمیزی سقف سوله

سقف سوله از مهمترین بخش های ساخت سوله می باشد که برای اجرای این بخش انواع پوشش های مختلفی از جمله ورق گالوانیزه و ساندویچ پانل که جزو پرطرفدارترین و پرتقاضاترین انواع پوشش سقف های سوله می باشد، استفاده می شود.

برای رنگ آمیزی سقف سوله می توان از رنگ نانو به صورت عایق برودتی حرارتی و عایق رطوبتی جهت آب بند کردن سقف شیروانی سوله ها استفاده کرد. این نوع عایق ها در برابر نور خورشید با دوام بوده و دچار پوسته پوسته شدن و ترک خوردن نمی شوند.

رنگ آمیزی درب های سوله

رنگ های اپوکسی در رنگ آمیزی درب های سوله با توجه به کاربرد سوله و شرایط آب و هوایی بهترین انتخاب می باشد.

ایمنی رنگ آمیزی در سوله

رنگ آمیزی در سوله نباید در محیط های بسته انجام شود در صورت انجام رنگ آمیزی در محیط های بسته استفاده از تهویه مناسب الزامی می باشد. برای خشک شدن رنگ سوله نیز باید از تهویه استفاده کرد و حتما در فضای آزاد انجام پذیرد. با توجه به آسیب های احتمالی زمانیکه هوا بسیار گرم است و یا نور خورشید به طور مستقیم به سطوح رنگ آمیزی شده می تابد باید از انجام رنگ آمیزی سوله اجتناب کرد.

ارائه مشاوره ­های فنی و کاربردی در خصوص رنگ آمیزی سازه ­ها و جلوگیری از خوردگی و زنگ زدگی به صورت کاملا حرفه ­ای توسط متخصصین شرکت سپهر سوله انجام می ­پذیرد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.